lördag 30 oktober 2010

Tränat hund och saknaden efter en vän

Ha int skrivit något på ett tag. Ha haft ganska fullt upp. Har vickat i elevrummet nästan hela veckan . Men ha hunnit med en hel del hundträning , har varit å spårat en hel del, men tyvärr hinner ju inte spåren ligga så länge för de bli så fort mörkt. Men hundarna har fixat spåren bra. Tränat även lydnad och uppletande å de ha oxå gått bra. De som e roligaste e att Qrozz tycker verkligen de e kul att spåra nu :) Som jag har kämpat med denna hund att få honom att tycka de e kul att jobba men nu äntligen. I helgen ha vi tänkt försöka spåra en del oxå.
Sedan en kul sak är att vi ÄNTLIGEN ha fått tag i en släde. Mycket bra pris för den , den va i Östersund men allt löste sig med transport å de så jag e glad . Tack alla som har hjälpt till så vi fick vår efterlängtade släde :) Nu få vi bara hoppas på snö i vinter.

Den 24 okt va det oxå 7 år sedan min älskade Speddie lämnade mig en underbar häst å världens bästa vän. Han blev 24 år , e glad att jag fick ha honom så länge. Men saknaden är stor men han kommer alltid finnas i mitt hjärta. Sakna dig vännen.
kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar