fredag 1 januari 2010

2009 året som gått

Vet inte riktigt vad jag ska skriva.Det har varit både bra och dåliga saker som har hänt. Jag har fått praktik på skolan där jag har varit sen i Juni. Sedan har jag även pluggat foto på universitetet och det har jätt mig mycket.

Augusti fira vi 1 år som gifta ett helt underbart år men även i Augusti fick vi närvara på våra älskade vänners bröllop Annika och Peder när dom sa Ja till varann ett jätte trevligt bröllop. Vår väns lille Timmy föddes oxå denna sommar .Sedan blev de ett 30 års kalas Mattias fyllde 30 år så de blev ett trevligt kalas men även min älskade man fyllde jämt han blev 40 år i oktober så då blev de kalasande för hela slanten.

Ja va ha då annars hänt på hundfronten I Maj så blev Ådra dålig så det blev akut till vännäs veterinärstation en fredagskväll där dom kollade de mesta men dom kunde inte konstatera va de va , kan ha varit livmodern.Så de va inte så kul.vi var upp till Missen i några dar denna sommar där vi vallade, bakade bröd och hade jätte trevligt , tyvärr va inte vädret de bästa.

Har tränat hundarna förfullt när det gäller bruksgrenarna och dom ha verkligen sköt sig bra , ha sett hur mycket det har gått framåt. Ha även hunnit varit på lydnadskurs med Ådra och de var jätte kul. Ha träffat en hel del härliga hundmänniskor under detta år, lärt känn nya människor men även tyvärr förlorat några som man trodde va ens vänner men så e livet. Ha fått den stora äran och förtroende att va hundvakt till vår vän Saras hund Flax , de har varit jätte nyttigt för våra hundar att ha en annan hund i sin flock och sedan jätte kul att få ha honom hos oss. Sedan har jag även hunnit vara upp till Missen i december och fick träffa den ända valp Dagny fick, lilla Lee hon va så bedårande.

Tävla ha vi inte gjort detta år men nu siktar vi framåt på 2010 å hoppas att de bli lite tävlande för jag längtar verkligen ut på tävlingsplan igen. Jag vill tacka alla underbara människor som ha funnits runt omkring oss under detta år och speciellt vill jag säga tack till Sara Åsa och Pernilla som jag ha haft den äran att få träna hund med och ha kunnat byta ut lite funderingar och tankar det har varit så himla kul att ha fått lära känna er och att vi ha samma intresse. Jag har säkert glömt en massa men de som jag har skrivit här är väl det som har varit viktigt för oss och det jag har kommit ihåg.

Men nu siktar vi framåt å hoppas att detta år ska bli ett bra och händelserikt år. Så jag önskar er en god fortsättning på det nya året kram från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar