onsdag 3 mars 2010

Social träning

I går efter jobbet så gav jag mig i väg i snöstormen till stallet för jag skulle hjälpa Sara lite å sen social träna Ådra. De va inte alls kul att köra dit hade drevat en hel del men jag tog mig dit iallafall. Så jag hjälpte till att borsta sadla hästarna å sen hjälpte jag till att leda en häst i första lektionen. Sedan efter de så tog jag in Ådra i ridhuset där de va massa barn och hästar , tränade lite kontakt övningar, sidoförflyttningar och passivitet å hon va så duktig tjej.
Men sen när jag skulle hem så när jag startade bilen så börja temp mätarn lysa och leva om så de va bara att stänga av motorn å kolla kylarvätskan å de va int så lätt men tillslut såg ja att de va alldeles för lite i behållarn. Så jag fick börja å ringa runt till dom ja kände i Flarken för att få tag i glykol å jag hade tur Magnus hade de hemma så han kom å hjälpte mig. Tur att de finns änglar Tack Magnus så sedan kunde jag fara hem skönt att tillslut komma in i huset å att va hemma.

I dag så har jag jobbat å sedan blev de ca 1,5 h promenad me Sara å Flax och självklart va alla våra hundar med, de va faktiskt ganska skönt å va ute bara man inte fick blåsten i ansiktet.

Sedan fick jag ett sms av en vän efter middan å fick höra att deras hus hade brunnit ner i dag så fruktansvärt, de måste väl va de värsta man kan va med om. Du ska veta att jag tänker på er och ni finns i mina tankar och skönt att ni klarade er. Massor av kramar

I morgon bli de hundträning ska bli så kul.

Ha de kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar