fredag 20 november 2009

Trotsat vädret å varit ute å tränat hund i 3 h

Vaknade i morse å regnet de öste ner å tänkte jag ja vill inte ut å träna men hade ju bestämt träff med Sara Pernilla och deras hundar så de va bara att pallra sig upp å i väg. Först la vi spår till Ådra, Diva, Flax och Pomac sedan gick vi en skogspromenad så hundarna fick rejsa av sig . Sedan så fick Ådra gå sitt spår hon hittade apporterna å gick jätte bra , hon e duktig vår tjej,sedan va de Divas tur hon hittade oxå apporten å gick väl rätt hyfsat, va kanske inte så motiverad som hon bruka va men jag e nöjd i allfall. Sedan fick Pomac gå sitt han gick bra från början men tappade spåret men han hittade igen de å sen fixade han resten , de tyck jag va jätte bra ,de e en otroligt fin spår hund å alla dagar e inte alltid lyckade men som sagt jag tyckte han gjorde de bra. Sedan va de Flax tur han snurrade på lite från början men sen gick han kanon bra , de e en hund som är så kul att se när han jobbar ,han älskar verkligen de . Efter att vi va klara med de så gjorde Pernilla ett valpspår till Wiper å han e så duktig den lilla killen fixade dom kanon bra. Sedan gjorde vi en uppletande ruta för att Qrozz skulle få jobba lite,han tycker det är roligare att köra uppletande än spår. Å han fixade de kanon bra ,de e så roligt att se honom för han jobbar verkligen på. När alla hundarna hade fått jobba tog vi en promenad till och sedan tro jag att vi alla va nöjda efter 3 h ute i skogen ,va ganska blöta å frusna. Men en mycke trevlig dag Tack Sara och Pernilla för i dag å de e ju alltid så kul att få träna med er.

Nu tro jag de bli en varm dusch å sen en lugn kväll
Ha de gott allihop å en trevlig helg kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar