torsdag 19 augusti 2010

Kvällens träning


I kväll så for vi å la spår till Diva och Ådra . När jag hade lagt Divas spår så se jag en svampplockande tant gå rakt över spåret på flera ställen. Ja tänkte jag nu e de kört men jag tänkte jag skulle testa spåret iallafall med Diva. Vi lät spåret ligga lite mer än 1 timme medan spåren låg så tränade vi lydnad med alla hundarna. Ådra körde vi fritt följ , inkallning med ställande , rutan och lite andra saker . Prövade inkallning med bara handtecken å de funkade skit bra på henne så nu tro jag att vi kommer att köra de. Sedan va hon kanon duktig i rutan oxå . Qrozz körde vi linförighet , läggande under gång å inkallning och det gick bra. Diva fick köra lite apportering, läggande under gång och fritt följ och det gick oxå bra . Hon ha jag inte så höga krav på för hon få träna bara för hon tycker det är kul. För hon e ju pensionär ju.

Sedan gick vi spåren och först fick Diva gå hon gick kanon bra , de var bara i en vinkel som hon blev osäker men där hjälpte jag henne . Hon tog alla pinnarna oxå . Så fast de va en tant som hade gått där fixade hon de bra. Så jag är jätte nöjd.
Sedan fick Ådra gå å de va jag som gick med henne denna gång. Oj hon ligger på en del i linan men spårar bra iallafall. Fast i kväll va hon rätt vid när hon spårade ,missade en pinne men jag är nöjd med henne iallafall.
Så summan av träningen i kväll är att vi är nöjda över hundarnas arbete.
SÅ nu ligger tre trötta hundar å sover här. ha en bra kväll kram


Diva spårar över vägen

Jobbar på bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar